Famelab 2016: Registration Open!

Immagine
FameLab2015_CarmonaLoaiza_phMassimoGoina_792_175.jpg

On February 25 the local selection of FameLab will be back on stage in Trieste! The international competition challenges young scientists with the talent of communication to tell in just 3 minutes the object of his or her study, or a fascinating scientific topic. No slide shows, graphs, videos: only a fistful of words and a talent for communication are required, to spread to the public the charm and the importance of the scientific research, in a a way that is amusing and easy to grasp. The best communicators will win a cash prize and will have the chance to participate in a masterclass on science communication, as well as to enter the international competition! All SISSA's students and young researchers are invited to participate!

DOWNLOAD > Press release

DOWNLOAD > Famelab 2016 rules

DOWNLOAD > Registration form


Il 25 febbraio tornano a far tappa a Trieste le selezioni di FameLab, la competizione internazionale che sfida i giovani ricercatori scientifici con il talento della comunicazione a raccontare in soli 3 minuti il proprio oggetto di studi o un argomento scientifico che li appassiona. Niente proiezioni, grafici, video, solo una manciata di parole e il proprio talento comunicativo per trasmettere al pubblico il fascino e l’importanza della ricerca scientifica, in maniera coinvolgente e comprensibile. I

n palio un premio in denaro, la possibilità di partecipare a una masterclass dedicata e l’accesso alla competizione nazionale. Tutti gli studenti e i giovani ricercatori della SISSA sono invitati a partecipare!

DOWNLOAD > Comunicato stampa

DOWNLOAD > Famelab 2016 regolamento

DOWNLOAD > Modulo d'iscrizione