One gene, many tissues

A huge international study on genome expression

A map of how genes vary in biological tissues: a huge project that required the collaboration of dozens of laboratories worldwide, including the Neurogenomics Laboratory of the International School for Advanced Studies (SISSA) in Trieste.

This is the result of a study just published in Nature by the FANTOM consortium (and signed by over two hundred authors). It is only the first of a series of more specific papers that will focus on how the single genes work in each type of tissue.

DOWNLOAD > Press release


Una mappa di come i geni variano nei tessuti biologici: un lavoro enorme che ha richiesto la collaborazione di decine di laboratori in tutto il mondo, fra i quali anche il Laboratorio di Neurogenomica della Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati (SISSA) di Trieste. Questo è il risultato appena pubblicato dal consorzio FANTOM sulla rivista Nature (e che porta la firma di più di duecento autori). Si tratta solo del primo di una serie di lavori più specifici che si focalizzeranno sul funzionamento dei singoli geni in ciascun tessuto.

DOWNLOAD > Comunicato stampa

SISSA

Newsletter

Please click here if you want to subscribe to our newsletter