La conoscenza contro il razzismo

Il ministro Kyenge alla SISSA: scienza e politica concordano

Lo dicono la scienza e l'esperienza "sul campo": sono la cultura e la conoscenza le vere risposte da dare al razzismo. Si è conclusa una giornata importante alla Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati di Trieste (SISSA) di Trieste dove si è parlato di come la scienza può aiutare a combattere il razzismo.

Due i momenti fondamentali del pomeriggio: la conferenza "Neuroscience of Racism" con Elisabeth Phelps, neuroscienziata della New York University, e la visita del Ministro per l'Integrazione Cécile Kyenge, che ha visitato l'istituto, incontrando il direttore e una delegazione di studenti della Scuola.

DOWNLOAD > Comunicato stampa


Science and "on-the-field" experience prove it: culture and knowledge are the real answers to racism. An important day has just ended at the International School for Advanced Studies (SISSA) of Trieste, dealing with how science can help fight racism. Two highlights in the afternoon: the conference "Neuroscience of Racism" featuring Elisabeth Phelps, a neuroscientist of New York University, and the visit of Italy's Minister for Integration Cécile Kyenge, who took a guided tour of the Institute, met the Director and a student delegation of the School.

DOWNLOAD > Press Release


SISSA

Newsletter

Please click here if you want to subscribe to our newsletter